Giorgio Armani

7. ledna 2010 v 19:55 |  Modní návrháři
Všechno začalo roku 1973, kdy se Giorgio Armani(narozen 1934) rozhodl založit vlastní značku, která později vyrostla v obrovské módní impérium. Jeho přístup k vytváření svých modelů je zvláštní, jako by viděn skrze hranol, který balancuje v sociálních změnách ve světě a v evoluci spotřebitelských chutí a potřeb. Jak on sám říká, jsou jeho návrhy často ovlivněny tím, čím se nechávají inspirovat obyčejní lidé. "Drasticky impozantní móda - a tím myslím jakoukoliv - může také znamenat, nemít žádný respekt k zákazníkovi. Co se týče mě, snažím se o pravý opak: jestliže někde na ulici zahlédnu muže nebo ženu oblečené způsobem, který mě do jisté míry osloví jako originální a elegantní, nechám se tím inspirovat pro své kolekce. Cíl, kterého se snažím dosáhnout, je vytříbit lidem jejich styl skrze mé oblečení aniž by se z nich staly oběti módy. Jeho vývoj v chuti a stylu vedla Armaniho k likvidaci zbytečností, zdůrazňuje hlavně pohodlnost a sílu elegance nejdůležitějších částí jeho oděvů. Tento filosofický přístup je považován za základ jeho návrhářství a jeho úspěchu ve světě módy. Důkazem toho, že jeho přístup si získal širokou veřejnost, jsou následující informace. Giorgio Armani dnes vévodí mezinárodnímu módnímu impériu s odhadovaným odbytem přes jednu miliardu dolarů. Okolo 2000 obchodů na celém světě prodává Armaniho produkty . Navíc je Armaniho jméno reprezentováno více než 20 licencemi a jedním velkým "joint venture v Japonsku. Vlastní také 100 % akcií ve společnosti ANTINEA, která vyrábí dámské oblečení pro jeho společnost Emporio Armani. Dále je vlastníkem většího balíku akcií ve společnosti SIMNT, vyrábějící jeany pro jeho impérium. Nesmíme zapomenout na společnost INTAI, která vyrábí jeho kravaty a také společnost LUXOTTICA, která vyrábí jeho brýle. Armani se pohybuje v módním průmyslu již přes 20 let, pracoval jako nákupčí, módní poradce, navrhoval oblečení pro personál a všechny tyto profese mu poskytly neobyčejně bohatý a rozmanitý vývoj, který později uplatnil ve svých kolekcích. Nyní je postoj Giorgio Armaniho k budoucnosti vizí, která krystalizuje jeho přístup k módě a která bude vždy aktuální a nadčasová.
V roce 1981 Armani rozšířil své impérium o značku Emporio Armani, která byla více unisexová. Byla mladší, sportovnější, uvolněnější a hlavně dostupnější. O deset let později se ve Spojených státech objevily obchody AX (Armani Exchange). www.armani.com
Giorgio Armani Prive / Spring/Summer 2008 / Paris / Marcio Madeira/VOGUE.COMGiorgio Armani Prive / Spring/Summer 2008 / Paris / Marcio Madeira/VOGUE.COM
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama